środa, 26 czerwca 2013

Przyjemności w samotności




Myślę, że wiele osób odczuwa czasem swego rodzaju samotność. Nie chodzi o to, że nikt nas nie lubi, bo jesteśmy fe, ble i ohyda, a o to, że w pewnych momentach mamy wrażenie wycofania z życia otaczających nas osób. Ktoś nie ma czasu na zwykłą rozmowę przez telefon, ktoś inny odwołuje umówione spotkanie, nikogo nie ma w domu, wszyscy są zajęci... Pozostaje wyłącznie własne towarzystwo. Należałoby jednak zadać sobie pytanie - co w nim złego? 



Pozwolę sobie zacytować Marka Twain'a:
"The worst loneliness is not to be comfortable with yourself."

Kluczem do polubienia czasu w samotności jest polubienie swojego towarzystwa, a co ważniejsze
- akceptacja samego siebie. Spędzanie czasu samotnie naprawdę może na nas pozytywnie oddziaływać i dawać wiele przyjemności, trzeba się jedynie nauczyć jak korzystać z takiego czasu. 





Oto kilka moich propozycji:

1.  Rowerowo i relaksacyjnie - proponuję przejażdżkę nad wodę, gdzie można bezkarnie skąpać ciało w  promieniach letniego słońca, zatopić się w refleksjach podczas moczenia nóg i poczytać książkę odrywając się od realnego świata.

2. Domowe SPA - gorące kąpiele lepiej sprawdzają się zimą, latem zaproponowałabym raczej intensywne nawilżanie ciała, zadbanie o włosy (słońce latem jest dla nich bezwzględne), pedicure (klapki i sandałki nie pozwolą ukryć niedoskonałości) i manicure oraz odświeżające maseczki. 

3. Kuchmistrz poleca - wiadomo, nie każdy musi być od razu jak Jamie Oliver, Nigella Lawson czy Gordon Ramsay, jednak myślę, że zawsze warto poeksperymentować w kuchni* - może ktoś z was stanie się kolejnym uczestnikiem przyszłej edycji Masterchef'a?.

4. Własna przestrzeń - może to idealny czas na przemeblowanie, poukładanie w szafkach czy inne drobne odświeżenie mieszkania? :)

5. Naukowo - wiem, może brzmieć dziwnie, ale naprawdę mimo tych 2 miesięcy przerwy już tęsknię za liceum i zdarza mi się dla rozrywki poczytać podręczniki czy choćby porozwiązywać matematyczne zadanka.


_____________________________________

* proponuję skorzystać z przepisów zamieszczanych na stronkach kulinarnych, np.
http://swiat-na-talerzu.blogspot.com/
http://feed-me-better.blogspot.com/
 http://www.mojewypieki.com/
http://www.frommovietothekitchen.pl/
http://kotlet.tv/
czy bardziej kawowo http://mrozonakawa.pl/

20 komentarzy:

  1. Uważam, że trzeba nauczyć się miło spędzać czas w samotności, czyli tak jak napisałaś zaakceptować samego siebie. Ja zazwyczaj czytam książkę, oglądam fajny film. Może następnym razem dostosuję się do punktu numer 3 i upiekę coś dobrego. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie daj znać co udało Ci się upichcić i podziel się przepisem ^^

      Usuń
  2. ja uwielbiam od czasu do czasu spedzac czas sama .. glownie z ksiazka lub przy jakims filmie z winem w reku :D

    OdpowiedzUsuń
  3. ja mam ochotę pokrzątać się po kuchni, może ciasto? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę się nauczyć czerpać przyjemność z przebywania samej ze sobą, bo na razie bardzo tego nie lubię.. wolę otaczać się ludźmi, takim typem jestem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przez długi czas bałam się ludzi, więc dla mnie przejście w stronę towarzystwa było tym, czego musiałam się nauczyć ;)

      Usuń
  5. Heh aż tak mi się jeszcze nie nudzi żeby liczyć zadanka z matmy (chociaż teoretycznie jako uczennica mat-fizu powinnam ;p), a reszta pomysłów bardzo mi się podoba :) Jutro będę spędzała pół dnia tylko i wyłącznie we własnym towarzystwie i mam zamiar jak najaktywniej wykorzystać ten czas ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie robię tego z nudy a z przyjemności :P
      ciekawi mnie jak ten czas spędziłaś :)

      Usuń
  6. Bardzo dobry wpis. Bardzo się cieszę, że coraz częściej mówi się o tym, że w samotności też trzeba umieć sobie radzić. Też pisałam na swoim blogu na powiązany temat, bo o introwertyzmie. :)

    Lubię spędzać czas "naukowo", ale nie rozwiązuję wtedy zadań z matematyki :D Ale jeśli Ty tak robisz i sprawia Ci to przyjemność, a innych to dziwi, to się nie przejmuj! ;) Ja do to do tej kategorii zaliczam czytanie literatury z branży, z którą wiążę swoją przyszłość. To mieści się w kręgu moich zainteresowań, więc dla mnie to przyjemna rzecz. ;) Także do tego zachęcam.

    Pozdrawiam i życzę więcej takich ciekawych przemyśleń. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię od czasu do czasu spędzić jakiś wieczór samotnie, ale żeby tak na przykład jechac sama na przejażdzkę czy iść do kina to juz nie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja zawsze wybieram Domowe SPA :) Wieczór tylko dla mnie <3


    W wolnej chwili zapraszam do mnie na news :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajne pomysły. Wypróbuję wszystko:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz :)